Jak to probíhá ?
Ke každému projektu, ať malému tak rozsáhlému přistupujeme se stejnou odpovědností a profesionalitou. Prostudujte si, jak postupujeme, abychom efektivně dosáhli toho nejlepšího výsledku.
Průběh realizace webové prezentace
Příprava a návrh
V první fázi je rozhodující dobře zvládnout přípravnou fázi. Výsledkem této přípravy je úvodní studie, jednoduchý dokument, který popisuje tyto základní vlastnosti a cíle realizovaného projektu.
Jako zdroje pro zpracování úvodní analýzy slouží obvykle zdroje:
-
rozhovory s klientem a jeho zaměstnanci
-
průzkum konkurence a projektů s obdobnou tématikou
-
pokud je k dispozici studium a zhodnocení stávající prezentace
Obsahem úvodní studie jsou potom následující informace:
-
základní charakter projektu - prezentace, eshop, mikrostránka
-
cílové skupiny návštěvníků, které chceme oslovit
-
navigační struktura prezentace - menu a jeho kategorie
-
základní funkční prvky, které by měly jednotlivé stránky obsahovat a jejich propojení - tvroba wireframe
-
definice odpovědných osob pro jednotlivé fáze projektu za zákazníka
Tvorba grafického návrhu
Z podkladů vytvořených během analýzy zpracuje náš grafik grafický návrh. Máme zkušenosti i s grafickým návrhem dodaným externí grafickou firmou. V každém případě grafický návrh musí zahrnovat následující vlastnosti:
-
Pro každý wireframe z analýzy musí být zpracována jeho grafická podoba v poměru 1:1 jako budoucí web
-
Grafický návrh musí obsahovat finální grafiku, pokud budou na grafickém návrhu dynamické prvky, musí to být uvedeno v popisu
-
Ke grafickému návrhu by měla být připojena dokumentace
-
s popisem použitých barev
-
s popisem použitých fontů
-
komentáře k realizaci, pokud něco není z grafického návrhu zjevné
-
Prohlášení o právu použití veškerých podkladů k veřejné prezentaci
Následně probíhá odlaďování grafického návrhu se zákazníkem, dokud výsledek není perfektní.
Implementace
Následně všechny podklady včetně návrhu kompletně přebírá implementátor, který grafický návrh rozřeže a vytvoří šablony pro redakční systém. Doplní jejich funkčnost případně provede další úpravy.
Ve chvíli, kdy je web připravený a nasazený, dojde k vyškolení klíčových uživatelů, kteří budou zajišťovat prvotní naplnění webu obsahem. Alternativně jsme schopni web na základě dodaných podkladů od zákazníka naplnit a zákazník pouze koriguje finální výsledek. V každém případě jsme uživatelům plně k dispozici v případě, že by něco ze školení zapomněli nebo měli jiný problém.
Testování
Ve chvíli kdy je web připravený, je nutné jej plně otestovat. Testování má několik úrovní:
-
test podle wireframů, zda obsah a jednotlivé bloky fungují tak, jak mají
-
ověření obsahu - kompletnost, obsahová správnost
-
kontrola programových úprav a jejich funkčnost
-
kontrola procesů na pozadí - schvalování, sběr dat apod.
-
kontrola uživatelské přívětivosti
SEO, internetový marketing
Základní aplikace standardních prvků SEO pokládáme za samozřejmost a probíhá rutinně při implementaci jako součást základní dodávky. Dále je možné u naší společnosti objednat další prvky internetového marketingu, jejchž realizace probíhá od fáze návrhu, přes realizaci a testování a pokračuje zpravidla i po předání webového projektu do rutinního užívání.
Zahájení ostrého provozu, předání díla
Po úspěšném ukončení testů a realizaci případných úprav je dílo připraveno k předání. Je sepsán předávací protokol, který shrnuje případné odchylky od původního zadání a je potvrzen odpovědnými osobami obou firem.