Zakázková řešení
Aby mobilní aplikace správně plnila svůj účel a uživatelé při práci s ní byli efektivní a úspěšní, je téměř vždy nezbytné více či méně tuto aplikaci přizpůsobit. Toto tvrzení je ověřeno dlouholetou praxí při vývoji mobilních aplikací. Jen zcela vyjímečně lze mobilní aplikaci beze změn nasadit u dvou zákazníků.
Náš tým přistupuje ke každému zákazníkovi, který má zájem o dodávku mobilního řešení, zcela individuálně. Nejprve se snažíme pochopit jeho potřeby a způsob práce. Po důkladné studii a porozumění prostředí poté navrhujeme způsob, jak tento proces podpořit mobilní aplikací.
Rovněž je důležité zmínit, že z praktického hlediska je v zásadě vyloučeno, aby mobilní aplikace existovala sama o sobě. Je nutné ji integrovat - propojit - s ostatní informační strukturou, kterou má klient k dispozici. Často se jeví jako výhodné řešení nasazení vnitrofiremního informačního portálu, který právě informace a data z mobilní aplikace umožňuje spravovat a dále poskytovat. Základní informační portál bývá často součástí dodávky mobilního řešení. Tvoří mezivrstvu mezi mobilními aplikacemi, externími zákazníky a vnitrofiremním informačním systémem.
Jak probíhá nasazení mobilní aplikace ?
-
Nejprve proběhne seznámení s prostředím zákazníka, rozhovory s klíčovými uživateli
-
Následně je zpracován jednoduchý dokument, který shrnuje stávající stav, určuje slabá místa a navrhuje jejich ošetření.
-
Posléze proběhne analýza základních modulů mobilní aplikace, která slouží jako výchozí verze (málokdy je nutné vyvíjet aplikaci zcela od základů) a vznikne souhrn požadavků na úpravy
-
Po zapracování těchto úprav a propojení aplikace s informačním systémem je zahájen testovací provoz. Nejprve v rovině klíčových uživatelů jsou precizovány pracovní postupy a laděno optimální ovládání aplikace. To je klíčové pro budoucí efektivní práci ostatních uživatelů.
-
Po ověření je vytvořena uživatelská dokumentace, proběhnou školení ostatních uživatelů - již na odladěné verzi - a je zahájen zkušební provoz celého projektu.
-
Po odladění a zajištění 100% funkčnosti řešení je systém převeden do rutinního provozu.
Cena mobilní aplikace
U zakázkové mobilní aplikace je cena projektu stanovována vždy individuálně. Skládá se z těchto základních složek:
-
cena základní licence - může být stanovena na základě počtu uživatelů nebo je licence stanovena na firmu, což bývá obvyklejší
-
cena zákaznických úprav - tato část ceny je odvislá na rozsahu prováděných úprav. Je vždy navržena předem v podobě počtu hodin a potvrzena rozdílovou analýzou. Pokud není vyčerpán celý rozpočet, není zákazníkovi nikdy účtován !
-
implementační práce - tato složka slouží k úhradě činností, spojených s konzultacemi, instalací, školením, cestovným pracovníků naší firmy. Opět je stanovena ve formě počtu hodin a není nutné ji celou vyčerpat.
Ceny u naší společnosti jsou vždy garantovány po celou dobu projektu. Nikdy nedochází k navýšení ceny, dokonce se často v rámci původní ceny podaří vytvořit více než bylo v analýze domluveno !
Abychom nebyli tajnůstkáři, uvedeme příklad kalkulace ceny zakázky pro firmu s 5ti mobilními obchodníky, využívající informační systém.
Cena licence Mobilního obchodníka MOS |
5 |
35.000,- |
Programové úpravy: |
-
napojení na informační systém
|
2 čld. |
12.000,- |
-
úprava ovládání katalogu produktů
|
2 čld. |
12.000,- |
-
přidání vlastních polí na kartu zákazníka
|
0,5 čld. |
3.000,- |
Implementační práce: |
-
úvodní konzultace a zpracování rozdílové analýzy
|
1 čld. |
6.000,-
|
-
podpora zkušebního provozu
|
2 čld. |
12.000,- |
-
školení uživatelů, podpora ostrého provozu
|
2 čld. |
12.000,- |
Celková cena projektu: |
|
92.000,- |
Upozorňujeme, že zde se jedná pouze o modelovou kalkulaci, spíše menšího rozsahu.
Proč zvolit zakázkové řešení ?
-
Za přijatelnou cenu je dodáno řešení, které maximálně kopíruje potřeby zákazníka
-
Proces nasazení často pomůže vylepšit chybně nebo ne zcela správně fungující procesy ve firmě
-
Práce uživatelů s takovým systémem je efektivnější a rychlejší, nedochází ke kompromisům
-
Na základech komunikačního portálu na platformě Kentico CMS, který je vždy součástí dodávky lze dále stavět internetový portál pro zákazníky, zaměstnance i partnery firmy.