Mobilní obchodní systém MOS

Mobilní aplikace MOS, je určena specificky pro potřeby obchodníků pracujících v terénu.

Mobilní obchodní systém MOS pro Android je komplexní řešení, pokrývající potřeby mobilního obchodníka. Je k dispozici ve dvou základních variantách podle cílového zařízení. Varianta MOS pro mobilní telefony a varianta MOS pro tablety. Obě varianty se od sebe odlišují především způsobem ovládání a orientací displeje.

Popis řešení

Celé mobilní řešení MOS je postaveno na koncepci, kdy v mobilním zařízení - mobilní telefon nebo tablet - je nainstalovaná aplikace. Zařízení prostřednictvím internetu komunikuje s internetovým serverem, kde běží webová služba a komunikační portál. S tímto komunikačním rozhraní na druhé straně komunikuje informační systém firmy (případně více firem), který odsud přijímá data a zpět je odesílá. Alternativní variantou je, že mobilní aplikace může komunikovat přímo s informačním systémem, opět prostřednictvím internetu.

U řešení MOS je důležité, že pracuje kompletně offline, tzn. že nevyžaduje pro práci trvalé připojení k internetu. Nicméně, pokud je připojení dostupné, umí se MOS na některá data, která jsou nutně potřeba online dotázat.

Základní výhody offline řešení jsou:
  1. je plně funkční i v místech se slabým pokrytím signálem
  2. je šetrnější na spotřebu energie zařízení
  3. práce je stabilnější a rychlejší

Základní funkcionality klienta MOS

Adresář klientů

Uživatel aplikace MOS má k dispozici komplexní informace o svých zákaznících včetně adres, telefonních a emailových kontaktů. Změny informací jsou řešeny jejich přenosem ke schválení do centrálního systému.

Seznam dokladů - pohledávek

Pro každého zákazníka, ale i souhrnně, lze zobrazit přehled pohledávek a dalších dokladů v systému. Doklady mohou být v rámci implementace různě filtrovány a tříděny.

Historie objednávek

V aplikaci má obchodník přehled o objednávkách, které jsou pořízeny k zákazníkům a stavu jejich vyřízení. Objednávky jsou pravidelně aktualizovány z informačního systému.

Pokladna

V případě, že obchodní zástupce vybírá od klientů finanční hotovost, umožňuje mu systém vystavit potvrzení o přijaté platbě. Zároveň je k dispozici zůstatek hotovosti v pokladně obchodníka, o kterém je i přehled na centrále.

Katalog produktů

Při vývoji aplikace byl kladen mimořádný důraz právě na zpracování katalogu produktů. Právě zde uživatel tráví většinu času při rutinní práci s aplikací. V aplikaci může být jeden nebo více katalogů. Každý katalog obsahuje stromovou strukturu skupin produktů. U každého produktu jsou uvedeny komplexní informace včetně fotografií, informací o baleních, skladové dostupnosti a cenách. Vyhledávání v katalogu je možné fulltextově, podle skupin, podle rozšířeného filtru nebo pomocí snímače čárového kódu z tištěného katalogu či výrobku.

Tvorba objednávek

Pomocí aplikace MOS lze především prodávat, tedy pořizovat objednávky. Velmi jednoduchým a rychlým způsobem z katalogu obchodní zástupce vybírá produkty a vkládá je do objednáky, kterou následně odesílá do informačního systému. Je přitom respektována logika cenotvorby, zpravidla definovaná informačním systémem nebo v rámci implementace.

Komisní sklady

Systém rovněž podporuje základní správu komisních skladů - vyúčtování a objednávku na doplnění.

Reklamace

Přímo ze zařízení je možné zadat záznam o reklamaci. Buď na základě položky prodejní faktury nebo obecně. Dále je reklamační proces posunut dále do systému, ale obchodník jej může i nadále sledovat ve svém zařízení.

Aktivity

Prvek řešení CRM, který umožňuje záznam událostí s klientem, případně jejich naplánování. Pomáhá tak obchodníkovi řídit vztah se zákazníkem a systematicky řídit svoji práci.

Funkcionality komunikačního portálu

Komunikační portál je vybudován na platformě Kentico CMS. Tento redakční systém na platformě ASP.NET zahrnuje mnoho možností jak dále postupovat v budování zákaznického portálu či firemního intranetu. V základní instalaci komunikační portál pokrývá tyto funkce:
  • administrace číselníků systému MOS a zařízení
  • logování a kontrola událostí v systému
  • kontrola a přehled o pořízených dokladech a aktivitách
Přínosy

Máte dotaz? Chcete vypracovat nezávaznou nabídku?

Napište nám

 

Mýty a faktaMýty a fakta

Neorientujete se v mobilních telefonech, aplikacích ? Prostudujte si naši kapitolu Mýty a fakta, kde si vysvětlíme základní pojmy a informace z této oblasti.
Používáním tohoto webu souhlasíte s využitím souborů cookies pro marketingové účely.Více informací
beru na vědomí
Klientská zóna